بارداری در اصفهان | ترک های شکم (استرچ مارکها) در بارداری

ترک های شکمی ایجاد شده در دوران بارداری برای حدود ۹۰ درصد از مادران یک یادگاری همیشگی از دوران بارداری اونهاست.
اغلب این ترک های شکمی در اثر افزایش وزن ناگهانی مادر باردار و ناتوانی لایه های داخلی پوست برای وفق دادن خودشون با این رشد سریع ایجاد میشن اما طبق تحقیقات ژنتیک هم نقش مؤثری در ایجاد اونها ایفا میکنه برای مثال اگر مادر شما دچار این ترک های بارداری شده به احتمال زیاد بارداری شما هم با ایجاد این ترک ها همراه خواهد بود.
.
خیلی از مادر ها از ما سؤال میکنند که آیا راه قطعی و ثابت شده ای برای پیشگیری کامل از ایجاد این ترک ها وجود داره؟
و جواب ما معمولا اینه: نه! راه ثابت شده ای برای پیشگیری کامل وجود نداره اما میشه با مراقبت از پوست شکم و اصلاح تغذیه این ترک هارو به حداقل ممکن رسوند؛
.
۱٫ آبرسانی و ماساژ: درسته که هیچ روغن و لوسیونی برای ترک های بارداری معجزه نمیکنه اما استفاده از روغن نارگیل و ماساژ دورانی شکم با این روغن ممکنه که در کاهش ترک های شکم مؤثر باشه. ماساژ شکم با این روغن از خشکی و خارش ناشی از بارداری هم پیشگیری میکنه.
.
۲٫ با تغذیه مناسب پوستتون رو آبرسانی کنید: نوشیدن آب فراوان، مصرف تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای که متخصص زایمان تجویز کرده و پیروی از یک رژیم غذایی سالم نه تنها برای سلامت شما مفیده بلکه میتونه باعث کاهش ترک ها بشه.
.
۳٫ مراقب افزایش وزنتون باشید: افزایش وزن مادران طی بارداری بسته به وزن پیش از بارداری اونها با هم متفاوته ولی برای مادران با BMI نرمال از ۱۰ تا ۱۶ کیلوگرم هست. پس سعی کنید افزایش وزن خودتون رو در همین بازه نگه دارید.
.
۴٫ به فکر پیشگیری نباشید و درمان رو به بعد از بارداری موکول کنید: با توجه به اینکه راه حل ثابت شده ای برای پیشگیری از ترک های دوران بارداری وجود نداره سعی کنید تحت تأثیر تبلیغات کاذب هزینه ی زیادی رو صرف پیشگیری نکنید و در ازای اون از درمانهای بعد از بارداری مثل داروهای لایه بردار، ریتنوئیدها، لیزرتراپی و کربوکسی تراپی تحت نظر متخصص پوست استفاده کنید.
.
۵٫ با این ترک ها کنار بیاید از بارداریتون لذت ببرید.
.

جهت عضویت در صفحه اینستاگرام کلینیک مهرمادر اینجا کلیک کنید.

WhatsApp Image 2020-08-16 at 02.23.57

ارسال نظر