زایمان در اصفهان | زایمان فیزیولوژیک در اصفهان


زایمان فیزیولوژیک در اصفهان

زایمان فیزیولوژیک در اصفهان

روند بارداری و زایمان یک روند کاملا طبیعی و خود پیشرونده برای اکثر مادران باردار است. نگاه کردن به این پدیده ی کاملا طبیعی به چشم یک بیماری یا عارضه و از سوی دیگر مداخلاتِ بی جای حین بارداری و زایمان در طول حاملگی ممکن است منجر شود که این دوران شیرین و این تجربه ی متفاوت زندگی برای مادر به تجربه ای سخت و حتی تلخ مبدل گردد.

برای لذت بردن از تجربه ی حاملگیِ خود، بهترین راه داشتن یک نگاه مثبت به بارداری و زایمان و اعتماد کردن به عامل زایمان شماست.

.
اما اصلا زایمان یک نوزاد چطور اتفاق می افتد و چه مکانیسم های مختلفی دست به دست هم میدهند تا یک نوزاد از رحم مادر خود متولد شود؟ به طور خلاصه زایمان از سلسله انقباضات رحمی و چرخش های مختلف سر جنین تشکیل میشود که به جنین اجازه میدهد با کمترین قطر سر و بدن خود از کانال استخوانی لگن عبور کند. در این رابطه لازم است تا دهانه ی رحم مادر که در دوران بارداری به صورت محکم و بسته است به تدریج نازک و باز شود تا انقباضات رحم جنین را به داخل کانال زایمانی راهنمایی کند. سپس با کشیده شدن و نازک شدن پرینه نوزاد متولد می شود.

.

شروع دردهای زایمانی یا همان انقباضات رحمی می تواند به صورت خود به خودی و یا با استفاده از برخی داروها و یا نقاط فشاری و برخی روشهای طبیعی ایجاد شود. با توجه به برخی عوارض داروهای شیمیایی یکی از مهمترین اهداف عوامل زایمان مهرمادر این است که درصورت ضرورت یافتن القای زایمان از روشهای کاملا طبیعی و بدون خطر جهت انجام این کار اقدام کنند. .
به طور کلی تمامی فرآیند های زایمانی به صورت خود به خود انجام می شوند و در صورتی که هیچ اختلال جنینی-مادری وجود نداشته باشند نیاز به مداخله را به حداقل ممکن می رسانند و در این مراحل مامای شما می تواند با استفاده از روشهای کاهش درد زایمان غیر دارویی به عنوان یک عامل بسیار مؤثر عمل کرده و تجربه ی مادر شدن را برای شما بسیار شیرین و دلنشین سازد.

.

.

به طور کلی فواید زایمان فیزیولوژیک برای مادر عبارتند از؛

ایمن بودن زایمان فیزیولوژیک : به دلیل دخالت دادن کمترین عامل بیرونی مضر برای مادر و نوزاد این روش زایمان بسیار امن و سالم محسوب می‌شود.

.

خوشایند کردن زایمان : با توجه به خدمات مامایی حین مرحله ی فعال زایمان نظیر ورزش های حین زایمان، روش‌های کاهش درد زایمان، موسیقی درمانی، آروماتراپی، ماساژ و از همه مهمتر همراهی و حمایت عاطفی مادر حین زایمان و… زایمان تا حد امکان برای مادر خوشایند و تجربه ای دلنشین خواهد بود.

.

همگام بودن مادر با عامل زایمان:حمایت عاطفی مادر توسط عامل زایمان از اصول مهم و شرط اساسی یک زایمان فیزیولوژیک می‌باشد.

.

افزایش آمار زایمان طبیعی وکاهش سزارین : با توجه به مضرات و عوارض زایمان سزارین برای مادر و نوزاد انجام زایمان فیزیولوژیک یک راه عاقلانه برای کاهش آمار اینگونه از زایمان‌هاست.

.

سلامت نوزاد دربدو تولد: با توجه به اینکه هرچه نوزاد در بدو تولد با سرعت بالاتری محیط تطابق ‌بیابد از سلامت بالاتری برخوردار است، طبق آخرین آمار نوزادان متولده از زایمان فیزیولوژیک از نمره ی سلامت بیشتر و به عبارتی آپگار بالاتری برخوردارند.

.

حداقل آسیب به پرینه ومادر: به این علت که در این نوع زایمان کمترین دخالت جهت انجام زایمان صورت می‌گیرد لذا تا حد امکان از آسیب های بی دلیل به پرینه اجتناب میشود.

.

⌚کوتاه شدن بستری مادر درلیبر: به طور کلی بهبودی پس از زایمان فیزیولوژیک بسیار بیشتر از سایر انواع زایمانهاست لذا مدت بستری مادر در بیمارستان نیز کمتر خواهد بود.

.

کلینیک مشاوره مامایی مهرمادر ارائه کننده و مجری زایمان فیزیولوژیک و کلاسهای آمادگی برای زایمان در سطح اصفهان می باشد. جهت آگاهی از آدرس و شماره تلفن مرکز اینجا کلیک کنید و یا صفحه اینستاگرام مهرمادر را دنبال نمایید.

ارسال نظر