طب سوزنی در اصفهان | اوریکولوتراپی و سلامت باروری

اوریکولوتراپی یا طب فشاری روی گوش که گاهی به اشتباه طب سوزنی روی گوش نام برده می شود از تکنیک های رفلکسولوژی طب مکمل است که طبق تحقیقات اخیر و کارآزمایی های بالینی در درمان و بهبود بسیاری از مشکلات طبی موثر بوده است.

اوریکولوتراپی چیست؟
.
طب سوزنی یا فشاری گوش یک روش درمانی است که به وسیله‌ی آن سطح خارجی گوش تحریک می‌شود تا اختلالات دیگر بخش‌های بدن کاهش یابد.
.
کشف این درمان تا حد زیادی بر مبنای طب سوزنی بدن در چین باستان است و در عین حال، منشاء گرفته از اکتشافات پزشک فرانسوی ، دکتر پل نوژیه در دهه ۱۹۵۰ می‌باشد که نشان دادند نواحی خاصی از گوش خارجی با پاتولوژی بخش‌های خاصی از بدن در ارتباط است.

به عقیده ی پل نوژیه «انرژی شبکه‌ای» یک نیروی حیاتی‌ است که در تمام بافت‌های زنده جریان دارد و مبادله‌ی اطلاعات سلولی را انجام میدهد. هرگونه تحریک در کوچکترین بخش بدن با این انرژی مشبک سریعا به تمام بخش‌های دیگر منتقل می‌شود.
در واقع گوش خارجی انسان یک جهان کوچک بنیادی از انرژی‌های کل بدن است لذا همانطور که هرگونه اختلالات در بدن بر روی گوش شما توسط متخصصین اوریکولوتراپی قابل تشخیص است میتوان این اختلالات را از طریق طب فشاری (رفلکسولوژی) درمان نمود.

جالب است بدانید که تنها گوش نیست که نماینده‌ی انرژی‌های کل بدن است بلکه رفلکسولوژی بر روی کف دست، صورت و کف پاها نیز انجام می‌گیرد. .
.

تاریخچه اوریکولوتراپی:
.
زمانی که حرفه‌ی پزشکی در دیگر نقاط جهان در مراحل ابتدایی رشد خود بودند، کاهنان و جادوگران چینی به دنبال راهی بودند تا شر شیاطین که تصور می‌شد منشأ بیماری هستند را دور کنند. در طب چین کهن، جهان کوچک بشر با جهان بزرگ عالم هستی، که گفته می‌شد تشابه و تناظر بین جهان مرئی و نامرئی را نشان می‌دهد، آمیخته شده بود.
.
درد و آسیب بشر و بیماری او نشاندهنده اختلال در جریان «چی» در طول کانال‌های انرژی مشخص که مریدین‌ها یا کانال‌ها نامیده می‌شوند، می‌باشد.تصور بر این بود که فرو بردن سوزن‌های ظریف به نقاط خاص مربوط به طب سوزنی، گردش جریان نامرئی از طریق «سوراخ»‌های مربوطه در پوست را تسهیل می‌کند.
.
در آن زمان به گوش خارجی به عنوان یک عامل ارتباط با تمام اندام‌های بدن از جمله کبد، قلب، طحال، ریه و کلیه‌ها، معده، روده، مثانه، کیسه صفرا و… محسوب می‌شده است.گفته می‌شود که جهان کوچک گوش، تطابق و ارتباط پرانرژی با جهان بزرگ کل بدن و جهان کوچک کل بدن ارتباط کیهانی با جهان بزرگ عالم هستی دارد. چینی ها اختلالات سلامتی را به اختلالاتی در توازن این سیستم های پرانرژی نسبت می‌دهند.
.
در طی دهه ۱۸۰۰ یعنی زمانی که چین تحت سلطه قدرت‌های اروپایی قرار گرفت استفاده ی گسترده از طب سوزنی در چین کاهش یافت و با توجه به گسترش علم غربی و کاررد ضدعفونی کننده ها در غرب، مقامات دولت چین در ۱۹۱۴ دستور توقف آموزش طب شرقی را به علت غیرعلمی بودن آن صادر کردند.
.
در سال ۱۹۴۹ مائو تسه یونگ به دنبال تجدید حیات روش‌های چینی باستانی برای بهداشت و درمان بود. تا اینکه در سال ۱۹۵۸ دکتر پل نوژیه به طور تصادفی الگوهای رفلکس گوش را کشف نمود در این زمان تحقیقات گسترده برای اثبات اثر بخش بالینی این روش درمان صورت گرفت که طی آن هزاران بیمار با استفاده از این روش به مرحله ی درمان رسیدند.
.
پیشرفت و کاربرد این روش امروزه در سراسر دنیا انجام می‌شود و توسط سازمان جهانی بهداشت به تأیید رسیده است.
.

کاربرد اوریکولوتراپی در زنان و مامایی:
.
خب تا به حال راجع به اوریکولوتراپی و تاریخچه آن باهم صحبت کردیم.در این پست با هم مرور میکنیم که در زمینه زنان و زایمان و قاعدگی می‌توان از اوریکولوتراپی در درمان بیماری های زیر بهره برد:
.
۱.سندرم پیش از قاعدگی
.
۲.قاعدگی دردناک یا نامنظم
.
۳.یائسگی
.
۴.نازایی
.
۵.حساسیت پستانها
.
۶.واژینیسم(گرفتگی عضلات مهبل)
.
۷.القای زایمان
.
۸.تحریک شیردهی و ترشح شیر
.

در کلینیک مهرمادر از تکنیک های اوریکولوتراپی جهت ارتقای سلامت باروری زوجین استفاده میشود به علاوه در این کلینیک میتوانید از سایر خدمات طب مکمل نظیر رفلکسولوژی و ماساژ تراپی دست و پا  در اصفهان بهره مند گردید.

درصورت تمایل به دنبال کردن صفحه ی اینستاگرام مهرمادر اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر