موکسا در اصفهان | طب مکمل در اصفهان

طب مکمل Complementary Medicine:

امروزه آنچه که با شنیدن واژه ” پزشکى “یا ” طبابت” بى درنگ به ذهن اکثر ما خطور مى کند، مجموعه اى از روشهاى تشخیصى-درمانى است که در بیمارستانها ،درمانگاهها و اغلب مطبهاى پزشکان در ایران انجام مى گردد و به دانشجویان رشته پزشکى در دانشگاههاى کشور آموزش داده مى شود. این علم را”پزشکى رایج”یا “طب غربى”مى نامند ، چرا که در حال حاضر رایجترین سیستم درمانی در ایران است و از غرب منشا گرفته .اما در واقع ، طب غربى تنها یکى از رویکردهاى بشر به مسئله سلامت و بیمارى است. در کنار این روش ، شیوه هاى دیگرى از پزشکى نیز وجود دارند که با تفاوتهایى در اصول، قواعد و راههاى تشخیص و درمان ، سعى در بازگرداندن سلامتى به افراد بیمار و جلوگیرى از ایجاد بیمارى در اشخاص سالم دارند.

تعداد این روشها بالغ بر ۱۰۰ نوع است و مجموعه آنها را با نامهایى نظیر ” طب مکمل “(Complementary Medicine) یا “طب جایگزین” (Alternative Medicine)در سراسر جهان مى شناسند. این مجموعه ، از سیستمهاى پزشکى بسیار متفاوتى تشکیل شده است که آنچه در تمامى آنها مشترک است تفاوتشان با رویکرد طب رایج در روشهاى تشخیص، درمان و یا هر دو آنها است. برخى از این شیوه ها در اصول تشخیصى- درمانى خود شباهتهاى زیادى با یکدیگر دارند، ولى گاهى تفاوت برخى از آنها با هم، بیش از اختلافشان با طب غربى است. این امر سبب شده است که طب مکمل-جایگزین ملغمه اى از روشهاى گوناگون باشد که هر یک به نوبه خود سعى در بالا بردن سطح سلامتى افراد و جامعه دارند.

امروزه در جامعه ی ما روشهای مختلف طب مکمل نظیر طب سوزنی، اصلاح طبع، اوریکولوتراپی، موکسا درمانی، ماساژ تراپی، رفلکسولوژی(گوش، دست، پا، صورت و…) جهت بهبود سلامتی افراد به کار گرفته میشوند.

مرکز مامایی مهرمادر با ارائه مشاوره و خدمات درمانی در موارد زیر در خدمت شما همراهان عزیز میباشد.

 

 

۱ – رفلکسولوژی :

 

 

۲ – ماساژ تراپی :

 

۳ – کاربرد TENSE :

 

 صفحه اینستاگرام مهرمادر را با کلیک بر روی این جمله دنبال نمایید.

ارسال نظر